موسیقی ملی ایران
موسیقی ملی ایران
گذری بر موسیقی فاخر ایرانی و دماوند موسیقی ایران استاد محمدرضا شجریان 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسیقی ملی ایران و آدرس ali-bayat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

آلبوم نی نوا - استاد حسین علیزاده


نینوا آن واژه‌ای است كه ما همه حس‌ها را می‌توانیم درباره آن داشته باشیم.

«نینوا» اسم زیبایی است كه یك معنای چند بعدی می‌توان به آن داد. هم«نینوا» است هم «نوای نی» است و هم قطعه‌ای كه این نی می‌نوازد در دستگاه نواست. به همین جهت نینوا یك قطعه ملی شد و هر كس با هر عقیده‌ای با این قطعه ارتباط برقرار می کند.

بدون شک در ایام شهادت از تلویزیون و رادیو قطعه حزن انگیزی را که در آن نوای نی به طور کامل مشهود است را شنیده اید.قطعه نی نوا از آلبوم نی نوا استاد حسین علیزاده.من هرچه گشتم تا وب سایت معتبر باشد که این آلبوم زیبا و بی نظیر را به صورت رسمی به فروش بگزارد چیزی پیدا نکردم.لذا معروف ترین قطعه این آلبوم را در اختیار شما دوستان عزیز قرار میدم تا دوستانی هم که نتونستند حدس بزنند که من راجع به کدام آهنگ صحبت میکنم متوجه شوند.موسیقی بی کلام از شما دوستان عزیز تقاضا دارد چنانچه توانستید این آلبوم را به صورت رسمی خریداری کنید.

خالق قطعه مشهور «نینوا» می‌گوید که زاده روز عاشوراست و همیشه نامش را که مادرش به همین مناسبت بر او نهاده دوست می‌دارد و خلق این قطعه به سالهای کودکی‌اش باز می‌گردد.محبوبیت قطعه ” نی نوا ” در زمان انتشارش فروش بالایی را برای آن رقم زد، که برای یک آلبوم موسیقی در ایران بعد از انقلاب تا آن زمان بی سابقه بود. برخی کارشناسان میزان محبوبیت این قطعه را با قطعه «ای ایران» روح الله خالقی برابر دانسته‌اند.حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده چیره دست دریادآوری چگونگی ساخت قطعه مشهور ” نی نوا ” گفت: من بچه خیابان خیام هستم و یکی از سرگرمی ما بچه‌ها در آن موقع راه‌اندازی دسته بود. من نمی‌خواهم تبلیغ وابستگی مذهبی کنم ولی همیشه اسمم را دوست داشتم و از آنجایی که من در روز عاشورا متولد شده‌ام، مادرم اسمم را حسین گذاشته و «علی‌زاده» هم هستم!
علیزاده گفته است : نینوا آن واژه‌ای است که ما همه حس‌ها را می‌توانیم درباره آن داشته باشیم. اگر می‌خواهند موضوع و حس مبارزه امام حسین(ع) را به آن اطلاق کنند، من افتخار می‌کنم .استاد همچنین در خصوص اینکه برخی این قطعه را به جای نینوا، نی‌نوا اطلاق می‌کنند، گفته است: ” نینوا ” اسم زیبایی است که یک معنای چند بعدی می‌توان به آن داد. هم ” نینوا ” است هم ” نوای نی ” است و هم قطعه‌ای که این نی می‌نوازد در دستگاه نواست. به همین جهت نینوا یک قطعه ملی شد و هر کس با هر عقیده‌ای با این قطعه ارتباط برقرار کرد.
وی ادامه داده است: من دوستان بسیار زیادی با عقاید مختلف با این قطعه پیدا کردم و خودم مدیون قطعه‌ نینوا هستم که در یک زمانی در ذهن من اتفاق ‌افتاد. زمانی که من شاهد آن بودم که جنگ شروع شده بود و همه داشتند در زمینه‌ موسیقی برداشت خودشان را می‌کردند. در آن زمان مسئولان موسیقی از من خواستند که بیایید در مورد اتفاقاتی که در جنگ افتاده قطعه بسازید. من گفتم اولاً نمی‌توانم کار سفارشی بسازم چرا که باید با حس خودم بوجود بیاید و ضمن اینکه هر کسی جنگ را یک جور می‌بیند .
علیزاده در ادامه گفته است : نمی‌گویم که این قطعه را برای جنگ ساختم ولی در شرایطی بود که در جنگ زندگی می‌کردیم . یادم هست یکبار یک نفر از من پرسید که نینوا چه رنگی است؟ گفتم یک افق تیره‌ای است که رنگ قرمزش غالب است چرا که ساخت این قطعه در نگاهم به افق در یک غروب اتفاق افتاد. البته اولین جلد نینوا با طرحی از رضا درخشانی به همین رنگ چاپ شد.
ی در خصوص مدت زمان ساخت این قطعه گفت: نوشتنش چیزی حدود ۲ سال طول کشید و اما ایده‌اش ۵-۴ ماه ولی ایده کلی‌تر آن به سال ۵۶ برمی‌گردد. من در آن سال یک طرح اولیه از دستگاه نوا داشتم که در حافظیه اجرا شد و چیدمان و فانتزی این جریان به سالهای ۵۶-۵۵ برمی‌گردد که کم کم این ایده را برایم آورد. تمام هنرمندان یک اثر می‌سازند و دائم این را با روایتهای دیگر بیان می‌کنند. من هم دائم با شکل‌ها و شیوهای مختلف در تکنوازی‌هایم و کارهای گروهی‌ام این ایده را داشتم .

علیزاده ادامه داد: نینوا هم نتیجه و فکرهای اولیه‌اش از سالهای ۲۳-۲۴ سالگی شکل گرفت و من در ۳۲ سالگی آن را نوشتم.
خالق نینوا با بیان اینکه تمام این ایده‌ها به زمان کودکی برمی‌گردد،اظهار داشت:من بچه‌ای بودم که در جنوب شهر تهران در یک خانواده زیر متوسط از نظر اقتصادی اما پر از عشق زندگی می‌کردم.



Album: Ney Navâ
Music By: Hossein Alizadeh
Style: Instrumental
Released: 2007.03.06
Total Duration: 71:19
Format, Bitrate: Mp3 320 KB
Label: Mahoor

Ney Nava
Concerto for Ney and String Orchestra


Ney: Jamshid Andalibi
Violin: Khatchik Babaian
Viola: Farshid Basiri
Cello: Mohsen Touyserkani

Nowruz
Performed by: Sheyda and Aref Ensemble
Leader: Hossein Alizadeh

Songs of Compassion
The Orchestra of National Instruments
Vocalists:
Hadi Hamidi , Afsaneh Rasai , Mohsen Karamati , Jahangir Aboujaladi

Track List:
01. Ney Nava / Darâmad
02. Ney Nava / Naghmeh
03. Ney Nava / Jâmeh-darân
04. Ney Nava / Nahoft, Forud
05. Ney Nava / Dance Os Samâ
06. Riders in the Field of Hope
07. Nowruz
08. Songs of Compassion / Life
09. Songs of Compassion / Sunrise
10. Songs of Compassion / Depth of Catastrophe
11. Songs of Compassion
12. Songs of Compassion / Ascension
13. Songs of Compassion / Search 
 

دانلود آلبوم بصورت کامل
 
 
سرور 4  کلمه عبور : www.soundtracks.ir

 دانلود تک آهنگ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

بگذار تا مقابل روی تو بــــــگذريم دزديده در شمايل خوب تو بنگريم شوق است در جدايی و جوراست در نظر هــم جـور به که طـاقت شـوقت نــــياوريم ----------------------------------------------- نام : علـی نام خانوادگی: بیـات ساز مورد علاقه : تـار آواز مورد علاقه :ابوعطا ----------------------------------------------- یاری انـدر کس نمی بـینم یـاران را چه شد؟ دوستی کی آخر آمد؟ دوستداران را چه شد؟ آب حیوان تیره گون شد خضر فرخ پی کجاست؟ خون چکید از شـاخ گل، ابـر بـهاران را چه شد؟ کـس نـمی گویـد کـه یـاری داشـت حـق دوسـتی حق شناسان را چه حال افتاد، یاران را چه شد؟ لعـلی از کـان مـروت بـرنـیامد، سـال هـاست تابش خورشید و سعی باد و باران را چه شد؟ شهر یاران بود و خـاک مـهربانان این دیـار مهربانی کی سر آمد؟ شهریاران را چه شد؟ گوی توفـیق و کـرامت در مـیان افـکـنـده¬اند کس به مـیدان در نیامد، سواران را چه شد؟ صد هزاران گل شکفت و بانگ مرغی برنخاست عـندلیـبان را چه پـیـش آمـد؟ هَـزاران را چه شـد؟ زهره سازی خوش نمی سازد، مگر عودش بسوخت؟ کــس نـدارد ذوق مــستـی، مـیگـسـاران را چـه شــد؟ حافـظ! اسرار الـهی کـس نـمی دانــد خــمــوش از که می پرسی که دور روزگاران را چه شد؟
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 92
بازدید کل : 37472
تعداد مطالب : 187
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ

پایگاه مرکزی اطلاع رسانی گروه انسانهای سبزGPG
Alan Quasha Quadrant
Alan Quasha


Alan Quasha Quadrant
Alan Quasha
دریافت کد لوگو